The Selection

Titel: The Selection 
Författare: Kiera Cass
Utgivningsår: 2012
Antal sidor: 336
Tankar
For thirty-five girls, the Selection is the chance of a lifetime. The opportunity to escape the life laid out for them since birth. To be swept up in a world of glittering gowns and priceless jewels. To live in a palace and compete for the heart of gorgeous Prince Maxon.
 
35 utvalda tjejer får åka till ett slott för att försöka fånga prins Maxons hjärta. America Singer verkar vara den enda som inte vill åka - hon har redan en pojkvän, och hon har inte heller någon inre längtan att bli prinsessa. Men så möter hon Maon(prinsen), och alla hennes fördomar om honom suddas ut på tre millisekunder.
 
Den här boken utspelar sig i ett palats. När jag läste den här boken så bodde jag där på palatset - för det var så bar den här boken var. Jag bar de vackraste klänningarna någonsin, och åt världens godatse mat, vandrade i slottsparken. Och självklart föll jag också pladask för Maxon på ingen tid alls.
Jag levde helt enkelt i den här boken!
Vilket också gjorde den till definitionen av en saga. Allt var bara så sagolikt, och vackert, ocg miljöerna, alltså wow! Ni borde komma och hälsa på mig i mitt palats;) (Alltså: LÄS BOKEN)
 
Jag tyckte först att handlingen verkade jättekonstig och bara väldigt fel, men när man läser boken, så får man det hela förklarat för sig, och då blir allt som verkade fejk i början, så så vackert, och äkta! 
 
Om jag ska sammanfatta: Jag skrattade mig igenom den här boken. Och log, såklart. Jag hade bara alla känslor på en och samma gång, och det var så perfekt! Jag ville inte att den här boken skulle ta slut, för jag bara älskade den, ÅH!
Kiera Cass är definitivt en av mina nya favoritförfattare! 
GE MIG TVÅAN ASAP.
 
 
 

 5/5 

(Ni ska veta, att jag sällan ger 5-stjärnor.)

Kommentera här: