Löftet/Legend

Titel: Löftet
Författare: Richelle Mead
Utgivningsår: 2009
Serie: Vampire Academy #4
Antal sidor: 528
Tankar

Den här boken är helt sprängfylld med spännande saker, hela tiden. Rose åker till Ryssland, och det handlar inte längre om 'Vampire Academy', och det är en vändning som jag verkligen gillar. De tre första böckerna fokuserade rätt mycket på själva skolan - men nu fick man se Rose ur en helt annan synvinkel, och man älskar henne bara mer och mer! 
 
4,5/5

Titel: Legend
Författare: Marie Lu
Utgivningsår: 2013
Serie: Legend #1
Antal sidor: 291
 
 
 
Tankar
Gillar handlingen i denna, den drar in på ännu en ny väg under denna nya 'dystopi-trilogi-kultur', och jag gillar hur Marie Lu har byggt upp världen i denna berättelse. Dock känns det lite grand som att ämnen för denna 'kultur' börjar ta slut - och att Marie griiper lite efter halmstån - det är unikt, men inte så unikt. 
 
 Kan jag inte säga att denna var lika bra som de andra som finns - bara helt okej. Den är väldigt snabbt skriven, och underhållande, men inte något som stannar kvar hos en. Ibland känns det lite barnsligt, nästan, som om författaren försökt att få det att se ut som att det hela är blodigt allvar, men inte riktigt lyckats. Visst blev jag påverkad - det blir jag av alla böcker, men inte i någon större utsträckning. 
Det var en trevlig bok, med spännande handling, dock inget jag känner att jag kommer att köpa hem till bokhyllan!
Kommer i alla fall att fortsätta med serien - den är underhållande, men inget fantastiskt. 
 
4/5
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: