The boy next door

The boy next door
Av Meg Cabot
Antal sidor: 374
Serie: The boy #1
Påbörjad 9 mars 2014
Avslutad 11 mars 2014
Engelska
 
Handling
 
 
Melissa Fuller hittar en dagsin 82-åriga granne, Mrs Friedlander, liggandes på vardagstummet. Hon är  medvetslös, och hamnar i koma. Ingen vet vem som gjorde det. Mrs Friedlander har tre stycken husdjur, två galna katter och en hund, och Melissa, 'Mel', tar på sig ansvaret att se efter dem. Ett tag i alla fall, tills hennes chef hotar att sparka henne om hon kommer sent till jobbet en gång till. Mel letar upp Mrs Friedlanders enda släkting, Max, och han meddelar att han genast ska komma och ta över. När han väl kommer så har han många hemligheter, och Mel faller för honom på direkten...
 
Tankar
Speed read. 
Jag gillade verkligen, verkligen den här boken! Hela alltet, alla 374 sidor, skrivs genom mejl, vilket är något jag absolut inter förväntade mig när jag först fick hem den här boken i lådan! Den är verkligen snabbläst, och dessutom underhållande. Mejlen skrivs till och från alla karaktärer i boken - inte bara Mel, vilket är superspännande då man får se händelser ur allas perspektiv. De återberättar vad som har hänt i mejlen, och det kunde ha blivit riktigt dåligt, men det blev det såklart inte - eftersom det är Meg Cabot vi snackar om. Den innehåller humor, mysterier och kärlek! Jag skrattade till av förtjusning av några mejl som var extra gulliga... 
Hursomhelst, rekommenderar jag den här boken till alla som vill ha något speciellt att läsa, för där klassar den här boken verkligen in. Superfint cover!
 
★★★★ 
4/5
       
 

Kommentera här: