SommarTAG

Jag snodde en liten SommarTag ifrån Filippa som jag nu tänkte göra!:)
 

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar? 
Jag har några, vilka är
Insugent - Veronica Roth
Alienated - Melissa Landers 
Unravel Me - Tahereh Mafi
Fangirl - Rainbow Rowell
My life next door - Huntley Fitzpatrick
 
Har redan läst Insurgent och Alienated, så har alltså 3 stycken kvar! Läser dock mycket mindre nu på sommaren än under terminen, av någon anledning, så vi får se hur det går... 
 
2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Unravel Me. Eller jag är sugen, men... Så många andra böcker !!! Äen Dödsritten av Maggie Stiefvater. 
 
3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
På mitt sommarland! ÅH. I soffan, hängmattan eller i en solstol. -------------------->

 
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans? 
I soffan, för det mesta. 
 
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa? 
Absolut The Elite och The One, för de KROSSADE MITT (BOKSTAVLIGA) HJÄRTA. Jag bara älskade dem som mycket, åh. 
 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
ANNA AND THE FRENCH KISS! 
Och The Selection, såklart. Dessa två är bara så bra. Önskar jag kunde vara en så fantastisk författare. 
 
7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta, alltid.
 
8. Deckare eller roman?
Roman. 
 
9. Favoritgenre?
YA, Contemporary, fantasy, sci-fi, dystopian. 
 
10. Tagga 3 andra!
HEHEHE jag vet inte, kanske Klara  och Stina ? :)
 

Kommentarer:

1 Klara:

skriven

Tack för taggen! :)

2 Filippas Books:

skriven

My Life Next Door är jättebra! Läste klart den igår :)

Kommentera här: