Frost #1

Frost
Av Maggie Stiefvater
Antal sidor: 283
Serie: Mercy Falls vargar #1
Påbörjad: 25 januari 2014
Avslutad: 26 januari 2014
svenska
 
Handling
Grace har betraktat vargarna bakom sitt hus nästan så länge hon kan minnas. Vargen men gula ögon, min varg, som hon kallar honom, verkar betrakta henne också, från skogen. Graces liv förändras drastiskt en dag när hon kommer hem och hittar en skjuten pojke utanför dörren till sitt hus. Han heter Sam Roth, och han har precis samma ögon som Graces varg. 
En stor hemlighet avslöjas för henne - i Mercy Falls finns det inte bara vargar, utan också mänskliga vargar. Vintern tvingar dem att skifta form. Sam och Grace blir förälskade, och allt skulle vara nästan perfekt om inte hotet om den annalkade vintern hängde i luften. 
 
Tankar
Jag kan väl ta och börja med det här: Frost är en 5-stjärnare för mig. Helt klart.
Jag är kär i Sam och Grace. I dem tillsammans. Jag vet inte ens vad jag ska säga om den här boken - det enda jag egentligen kan säga är att det är en av de två bästa böckerna jag någonsin har läst. Kärleken sprudlar mellan de två, man blir helt rusig. Och, juste. Jag grät i slutet. Av lycka eller av sorg? Det får ni se;)
 
Musik

Summer Girl - Jonas and the Plunkett
Uncovered in your eyes - Jonas and the Plunkett
Sarah Minor - Keaton Henson 
 
Observera detta: Jag har gått omkring i skolan och skrivit gracesamsamgracesam SamRoth GraceBrisbane överallt alltsedan jag läste ut den. Om inte det säger hur fantastisk den är så vet jag inte vad som gör det.
 
★★★★
5/5
 
 
 

Kommentera här: