Förr eller senare exploderar jag(TFIOS)

Förr eller senare exploderar jag(The fault in our stars)
Av John Green 
Antal sidor: 308
Påbörjad 19 januari
Avslutad 26 januari
 
Handling 
Hazel är 17 år och kommer aldrig att bli frisk igen. Det har hon vetat sedan dagen då hon fick sin cancerdiagnos för tre år sedan. 
Hazels mamma är orolig för att Hazel ska missbruka Americas Next Top Model och bli allt mer isolerad hemma vid teven. Depression är ju en vanlig bieffekt till cancer har hon läst (Hazel menar att det inte är cancern som gör henne deppig - det är vetskapen om att hon ska dö). 

Lösningen blir att anmäla Hazel till kyrkans stödgrupp för unga med cancer. Men mötena visar sig vara allt annat än uppiggande och följer ungefär samma mönster som ett AA-möte.
Men en eftermiddag i den där stödgruppen förändras livet. Augustus Waters, friskförklarad från sin cancer, dyker upp. 
Hazel möter Augustus Waters blick och deras kärlekshistoria ska komma att bli en sådan som poeterna diktar om. E p i s k. 
Från Goodreads. 
 
Tankar
 
Jag tänker börja såhär: Blotta tanken på Augustus Waters kan få mig att bryta ihop på vilken lektion som helst i skolan. För det är så bra den här boken är. John Green skriver fantastiskt- men inte bara det, utan även om fantastiska saker. Allt med den här boken är speciellt, och underbart! Man skrattar och gråter och skriker om vartannat.(Mest gråter dock, efter att jag läst ut den låg jag på köksgolvet en bra stund och grät ut all världens sorg, på grund av denna bok) Karaktärerna är så fantastiskt fängslande så det inte ens går att ta in - de är en del av mig, och jag älskar dem. Jag skriver deras namn i mitt anteckningsblock hela tiden. Bokstavligen, jag skulle kunna visa er! :)
Dock tycker jag att den är en aning seg, vilket drar ner helhetsbetyget litegrann. Av någon anledning finner jag det störande när käreksparet inte blir ihop på riktigt föränn efter halva boken. Det är för lång tid.
 
Jag är också sååå spänd inför filmen som kommer ut på bio den 6 juni! Precis en månad före min födelsedag. Den kommer att vara så fruktansvärt bra! jag har gråtit och lett som en idiot varje gång jag sett trailern... 
 
Så, trots att jag älskade den här boken, så får den:
 
 
★★★★ 
4/5
 
 

Kommentera här: