Fruset blod

Kolla vad snygg jag blev helt plötsligt! Måste vara magi... Eller så kanske jag rentav är en dhampir. Vem vet?? (vet, kass bildkvalité, men den var rolig såatteeehhhhh)

Fruset Blod
Av Richelle Mead
Antal sidor: 334
Serie: Vampire Academy #2
 
 
Handling
Eleverna på St. Vladimir åker till en skidort över lovet, medan det pågår masslakter av moroi runt om i landet. Samtidigt som Rose måste se efter Lissa så oroar hon sig också över sin extremt sexige handledare, Dimitri, som verkar ha intresserat sig för en annan kvinnan än Rosé själv - något som hon inte gillar. Hennes kompis Mason är också upp över öronen förälskad i henne, och på skidorten finns Adrian - kunglig och mystisk. Rose kämpar själv emot motsträviga och aundsjuka känslor. Men får inte tillfälle att berätta dem för Lissa. Morot och skyddslingar går alltid först. Allt detta dras ihop till den andra delen i Vampire Academy, och det är minst lika spännande soM första boken!
 
Tankar
Att stiga in på St Vladimir känns som att stiga in på en helt vanlig high school, fast med vampyrer. Så på sidan av alla relationsproblem(som förövrigt är superspännande...) så finns där även mörka krafter som hotar i bakgrunden! 
Jag älskar när det finns något att besegra, något som tvingar huvudkaraktärerna att göra uppoffringar och svåra val. Dessutom är det så härligt när man är mitt inne i stridens hetta och så bestämmer sig författaren för att dra in kärleksproblem på samma gång. Det är heller inte helt fel när man sjävla är attraherad av den manliga huvudkaraktären!... Då blir boken typ 10 gånger bättre på en gång, bara genom det.(Alltså typ som att man utbrister "ja!" varenda gång han är med i boken...)
 
Tyvärr är det bara just honom, den manliga huvudkaraktären, som jag bryr mig om. Resten... dem bryr jag mig inte så värst mycket om. Fast det gör inte så mycket egentligen, för Richelle Mead skriver väldigt rappt, så det blir aldrig direkt tråkigt. Denna serie är ett väldigt bra tidsfördriv(jag ogillar egentligen att säg detta, men det är rätt sant) kanske inte något man dedikarar sitt liv åt(som TMI, Divergent...) men absolut läsvärd! 
 
Rekommenderas för alla som gillar chick lit-språk, och vill ha en låååång serie att läsa över lovet! 
 
★★★★ 
4/5
 

Kommentarer:

1 stina liffner:

skriven

Har funderat på att börja läsa den här serien, bra rescention

Kommentera här: