Eleanor & Park

Eleanor & Park 
Av Rainbow Rowell
Antal sidor: 325
engelska
 
Handling
Two misfits.
One extraordinary love.

Eleanor... Red hair, wrong clothes. Standing behind him until he turns his head. Lying beside him until he wakes up. Making everyone else seem drabber and flatter and never good enough...Eleanor.

Park... He knows she'll love a song before he plays it for her. He laughs at her jokes before she ever gets to the punch line. There's a place on his chest, just below his throat, that makes her want to keep promises...Park.
 
Tankar 
Jag blev bara heeelt överraskad när jag påbörjade denna bok, för den var inte ens en gnutta av vad jag hade väntat mig. Den här boken är ju väldigt populär just nu, vilket lämnade mig med väldigt höga förväntningar. Jag är inte direkt besviken, snarare kluven, om vad jag ska säga om den här boken. En liten gullig bok som man läser och sedan går vidare ifrån. 
 
Tyvärr måste jag säga att min hjärna överdrev igen. den brukar göra det. Om författaren beskriver någon som stor, så föreställer jag mig i princip någon som är smällfet, även om det absolut inte är vad författaren menar. Detta gäller allting annat också, smal blir till utmärglad, till exempel.
Rainbow Rowell gör precis så i den här boken, och det blev svårt att få ihop Eleanor och Park till ett par, för mig. Jag tyckte även att deras kärlek var ganska 'oklar', jag visste inte riktigt var jag hade dem osv. Det ihop med att jag överdrev 'storleksmässigt' blev egentligen det enda kvarstående problemen för mig, med den här boken.
En annan sak var att jag inte tyckte att deras kärlek var riktigt så fantastik som baksidetexten hänvisar till. Det var lite synd, för jag hade förväntat mig väldigt mycket av den här boken. 
 
Föga förvånande känns även denna bok väldigt gammaldags!(Den utsperlar sig på 80-talet)
 
Utöver detta tycker jag att detta var en supermysig bok! En riktig bladvändare, och dessutom med olika perspektiv. Det gillar jag!
 
★★★★ 
4/5
 
 
 

Kommentera här: