City of Fallen Angels


City of Fallen Angels 
Av Cassandra Clare
Antal sidor: 435 
Serie: The Mortal Instruments #4 
 
Handling
 
 

The Mortal War är över och sexton år gamla Clary Fray är tillbaka hemma i New York, glad över alla möjligheter som väntar henne. Hon tränar för att bli en Shadowhunter och - viktigast av allt - hon kan äntligen kalla Jace hennes pojkvän. Men ingenting kommer utan ett pris. Någon mördar alla Shadowhunters som brukade vara i Valentines grupp, vilket framkallar spänningar mellan Downworlders och Shadowhunters som kan leda till ett andra, blodigt krig. Och när Jace börjar dra sig ifrån henne utan att förklara varför, är Clary tvungen att gräva sig till kärnan i det mysterium vars lösning avslöjar hennes värsta mardröm: hon har själv satt igång en fruktansvärd kedja av händelser som skulle kunna leda till att hon förlorar allt hon älskar. Även Jace.

Tankar
Den här boken var en superfantastisk överrasking jämfört med tredje boken i den här serien! Cassandra Clare skriver som vanligt jättebra, och alla karaktärerna är väldigt olika, och unika. Storylinen i den här boken är egentligen inte så händelserik, men man blir ändå meddragen, eftersom att man känner en slags gemenskap(eller jag, i alla fall) med karaktärerna. Det handlar ju egentligen om ett tonårsgäng, och att få vara en del av det gänget är en underbar upplevelse, det kan jag säga!
Jag, likt andra har kommit att bli helt totalt nedgrävd i denna serie. Många 'omg' och 'VA' och 'NEEJ' slipper ur min mun när jag läser denna serie, för det är sjukt många oväntade vändningar och supermånga ciffhangers! Och Cassandra Clare är så underbar, för hennes romantiska scener... Alltså det blir hett! 
 
(Hon är bra på att skriva roliga scener också, vissa saker fnittrar man som en galning åt, och sedan suckar man 'Clace' eller 'Malec' och åååååh) 
 
Clace: Clary+Jace
 
För jag är helt förälskad i karaktärerna, och även alla 'ships' som finns! Jag bara ÄLSKAR att hoppa in i den magiska världen och låtsas att jag också är en vampyr/varulv/shadowhunter/älva. Det är bara... Ååååå.
Jag rekommenderar denna serie till alla! Och dessutom, så gör sig böckerna så sjukt bra på bokselfies! !!!älskar!!!
 
Jag:
 
4/5
 
  

Kommentera här: