Anna and the French Kiss

Anna and the French Kiss
Av Stephanie Perkins
Antal sidor: 372
Serie: #1
Engelska
 
Handling
Goodreads
Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming,beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend. 

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?
 
Tankar
Jag är bara sååååå kär i den här boken. Karaktärerna är fantastiska jag kan inte ens ST. CLAIR ST. CLAIR ST. CLAIR ST. CLAIR ST. CLAIR.

Han är bara så fantastisk. Och plus, han är britt och amerikan och fransman! Och dessutom är hans namn St Clair. Kan någon mosa min hjärna snälla för jag har inga ord för honom.

Denna bok. Är den. sötaste. saken. Jag någonsin har. Läst.

Denna bok är även sjukt rolig hahahaha  jag tänker inte ens börja berätta, ni får får helt enkelt läsa det själva!

Och som om det inte redan kunde bli bättre så utspelar sig berättelsen om Anna i Paris. Kärlekens stad. Allting är bara så perfekt, och man kan verkligen, verkligen inte sluta läsa. (Delar av min vädligt fangirliga goodreads-review) 

Lycka till på inte kär i St Clair vid första anblicken av honom;)

HURSOMHELST. Jag bara älskar när man läser en bok som verkligen bara är läsglädje. Så var det verkligen med den här boken, och det är inte många böcker jag kan säga det om. Den är jättemysig, och dessutom superrolig.

Namnet är helt underbart fint, jag blir kär bara jag ser själva titeln. Innehållet förvånade mig väldigt mycket, på ett bra sätt - boken var inte alls vad jag förväntade mig, vilket är något jag älskar när jag läser. Jag brukar inte läsa baksidetexter eftersom att jag bara vill hoppa rakt in, och vara ovetande om vad jag kommer att få. 

Boken har ett ûbergulligt språk, och en massa olika "speciella saker" som man minns efter att man läst klart den. Dessutom är framsidan på den här boken sååå fint så jag bara vill krama om den! ÅÅÅÅH. 

Så om ni vill sitta och "aww:a" er, och skratta ihjäl er, och fangirla ihjäl er, då borde ni läsa den här boken direkt.

Jag har tjata om St. Clair i två dagar nu... Vi kan väl bara säga att bokkaraktärer som heter St. Clair inte är särskilt ra för hjärtat. 

Sist men inte minst:

 
 4/5

 

Kommentera här: